torsdag 10. juni 2010

Toppscorer 2010

Jeg tror Argentina kommer til å bøtte inn mål til i hvert fall ett stykke inn i denne turneringen. Derfor er det nærliggende å tro at toppscoreren vil komme derfra. Men det er veldig usikkert hvilke spillere Maradona kommer til å bruke på topp, og vi kommer helt sikkert til å se rotasjoner. Hadde f.eks Milito spilt alle kampene, ville jeg ha satset alle pengene mine på han, men det er veldig usikkert. Derfor har jeg tre spillere, som jeg tror max vil stå over en kamp, hvis vi ikke tenker på karantener selvsagt. Disse er i urangert rekkefølge.

Robin van Persie er en mann som kanskje kommer til å spille alle nederlands kamper. Er Nederland klare for 8-dels finale før siste gruppespillskamp, kommer han muligens til å få hvile i den. Men jeg tror Nederland kommer til å score masse mål i gruppespillet og at van Persie fort kan komme til å stå med 3-4 mål etter den innledende runden. Jo tidligere Robben blir klar, jo mer mål kommer det til å bli på van Persie. Tror også Nederland kommer til å gå langt i turneringen, slik at det blir mange kamper på Arsenal-spilleren. Sannsynlig straffeskytter også. Han stod til 25 i odds for en liten uke siden, er nå nede i 12.50. Altså ikke bare jeg som har trua. Men noen kroner settes her.

David Villa er en lysende spiss. Glitrende avslutteregenskaper og en enorm arbeidskapsitet. Spania kommer også til å score mange mål og Villa kommer til å stå for sin del av de. Også her lukter det hvile i siste kampen i gruppespillet, men at han ellers spiller alle kampene. Spania har også en uovertruffen midtbane, hvor alle som spiller kan tre nesten ferdigscorede pasninger gjennom til spissene. Også Villa kan påregnes å være straffeskytter. Står til 8.50 i odds, og er et mye bedre spill i mine øyne enn både Messi og Rooney som er noen av de med lavere odds. Noen kroner settes på Villa også.

Humberto Suazo blir ’langskuddet’ Han scoret 10 mål for Chile i kvalifiseringen, og kommer mest sannsynlig til å spille alle kampene for ett Chile som fort kan bli dette VM’s kjæledegger. Vært skadet i oppkjøringen, men som straffeskytter og også god ellers på dødballer er det verdt noen kroner til 125 i odds.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar